Hlavní strana » Filmové recenze, Klasické - Kultovní, Součastnost 1990-2012

Musíme si promluvit o Kevinovi /2011/ (We need to talk about Kevin)

13 Srpen 2013 Zobrazeno 1,953x Žádné komentáře

Název: Musíme si promluvit o Kevinovi  Režie: Lynne Ramsay  Stopáž: 112 min

Hrají: Tilda Swinton, Ezra Miller, John C. Reilly

Žánr: Drama  Vznik: Velká Británie

Motto: Chci, abys mi řekl, proč?

we-need-to-talk-about-kevin_1490-plakatO zlých a neposlušných dětech, které si vynucují pozornost, toho bylo již natočeno dostatek. Vzpomeňme si například na Dobrého synka (1993) v podání Macaulay Culkina (pro některé Sám doma), nebo nedávno uvedený film Sirotek (2009). Přichází však, pro mnoho diváku, ne tak známa, mladá a svérázná ostrovní režisérka Lynne Ramsay se svým snímkem na obdobné téma. Lynne Ramsay nabízí divákovy nejen prostoduché scény pomstychtivých dětiček, ale mix obrazů a scén bez lineárního uspořádání s minimem dialogů. To vše je podtrženo hudbou, která má velký rozsah od industriálních zvuků přes popmusic až po folkové písně. Hlavní roli ztvárnila do tváře velmi charismatická Tilda Swinton (Letopisy Narnie, Pláž, Constantine) a za svůj výkon urputně pracující a milující matky by bezesporu zasloužila nějaké to ocenění. Sekunduje jí známý herec, hodící se spíše do komediálních rolí John C. Really, který je jen malým stínem výše zmíněné herečky. Pro postavu nesnesitelného a zlobivého dítěte si režie vybrala mladého muže Ezra Millera s uhrančivým pohledem.

Snímek má velmi temnou a dramatickou atmosféru, která graduje až do posledních chvil. Divák už jen čeká na scény, ve kterých malé nebo dospívající dítě vyvede lumpárnu. Ovšem paní režisérka se nesnažila vystihnout jen špatnost dítěte, které se snaží udělat vše proto, aby znepříjemnilo život své matce. Lynne Ramsay nám hlavně ukazuje život matky, která musí žít s pocitem viny za vlastního syna. S pocitem, kdy lidé kolem ní ji považují za něco nejhoršího na celém světě, za stvořitelku samotného zla, ale i přesto matku milující opičí láskou. Hlavním pilířem příběhu jsou však vnitřní pocity člověka, který se stal obětí špatného osudu.

Dle samotného příběhu by snímek neměl být pouštěn ženám v gravidním stavu, svou sugestivností by to na nich mohlo zanechat vnitřně depresivní pocit.

Autor: Filip Szkorupa

we-need-to-talk-about-kevin-2