Hlavní strana » Filmové recenze, Klasické - Kultovní

Vrah mezi námi /1931/ (M - Eine Stadt sucht einen Mörder)

18 Květen 2014 Zobrazeno 1,191x Žádné komentáře

casino games deposit by phone bill http://hotspace.de/?node=%D8%AA%D8%AD%D9%85%D9%8A%D9%84-%D9%84%D8%B9%D8%A8%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D8%B1%D9%88%D9%84%D9%8A%D8%AA-%D8%B9%D9%84%D9%89-%D8%A7%D9%84%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B1%D9%86%D8%AA&779=be تحميل لعبة الروليت على الانترنت The Amsterdam Masterplan hedelmäpelit netissä حديقة فتحة الامبراطور http://taichi.be/?art=%D8%A7%D9%84%D8%B9%D8%A7%D8%A8-%D8%A7%D9%84%D9%82%D9%85%D8%A7%D8%B1-%D8%B9%D9%84%D9%89-%D8%A7%D9%84%D9%86%D8%AA&212=84 العاب القمار على النت

Kamera: Fritz Arno Wagner  Produkce: Nero-Film Zeigt

Hrají: Peter Lorre, Ellen Widmann, Otto Wernicke, Inge Landgut, Theodor Loos, Friedrich Gnaβ, Fritz Odemar

Žánr: Krimi/Thriller/Noir  Vznik: Německo

Motto: Wie heist du? - Elsie Beckmann

Snímek Fritze Langa, je prvním zvukovým počinem tohoto režiséra. Vrah mezi námi (M, 1931) je film zvukový, ale v mnoha ohledech připomíná film němý, vypráví totiž hlavně svým obrazem, kompozicí, detaily a symboly, které se vněm vyskytují. Po celou stopáž snímku není použitá žádná doprovodná hudba, nebo hudba sloužící jako podkres, Fritz Lang se vyhýbá nediegetické hudbě. Absence hudebního doprovodu a zvuku na druhou stranu zvyšuje u diváka pocit napětí a ve snímku je určitou předností. Dle informací serveru Internet Movie Database to měl být i Langův záměr. Většina scén je natočena bez jakéhokoliv diegetického nebo nediegetického zvuku, hlavní zvukovou doménou ve filmu zastupují dialogy, které jsou ve velké míře jediným zvukovým prvkem, a v mnoha případech je Lang používá velmi skromně. Lang se zaměřuje hlavně na rozhovory a mluvené slovo popř. jednoduchý zvukový efekt (zvonění, pískání, křik), ostatní ruchy, hluky a šumy jsou eliminovány. Absence zvuku se týká nejčastěji scén, které jsou točeny v exteriérech, nejsou doplněny žádným doprovodným ruchem či šumem. Pasáže vyplněné tichem nejsou výjimkou ani u interiérových záběrů, kde zvuk objektů (vrzání, šustění, praskání) prakticky chybí, jen na několik málo výjimek, snad v každé scéně. Malé procento předmětů, které jsou součásti mizanscény vydávají diegetický zvuk. Lang využívá zvuku tehdy, pokud uznává za vhodné, že by neměl v dané situaci chybět a má svůj význam, jako je například mimozáběrový diegetický zvuk pískání vraha Beckerta. Charakteristická melodie pískání, která se stává vizitkou strachu. Tento mimozáběrový zvuk můžeme také označit jako zvukový motiv, který vraha označuje a nakonec vede i k jeho dopadení. Dalším příkladem vnějšího mimozáběrového diegetického zvuku je volání matky zmizelé dívky Elsie, kdy kamera zabírá místa, kde by se dívka mohla nacházet, za zvučného volání jejího jména. V určitých pasážích můžeme sledovat také asynchronní obraz se zvukem. Tyto chybné postsynchrony však můžeme připisovat technickým možnostem a době, ve které vznikal, a kdy byl zvukový film na počátku svého rozvoje. Lang se také pokouší experimentovat se zvukovými přesahy, kdy dochází k přetahování zvuku z jedné scény do druhé. Typickým příkladem nesimultánnosti zvuku a obrazu je scéna, kdy lidé stojí a čtou zprávu o vraždě malé holčičky na informačním panelu. Zvuk mluveného slova je však až v následující scéně, kde sedí zástupci podsvětí a čtou zprávu z novin. Dalším příkladem je scéna, kdy se vrah divá do zrcadla, zatímco na jiném místě probíhá grafologický rozbor vrahova písma a jeho duševního stavu. Nejčastěji vnímanou akustickou vlastnosti zvuku ve filmu M je hlasitost diegetických zvuků, mluveného slova a předmětů. Nelze však porovnávat hlasitost, výšku a barvu zvuku mezi prostředím a mluveným slovem, jelikož prostředí příběhu (ulice, místnosti) je téměř němé. Jak již bylo zmíněno výše, Lang nepoužívá nediegetickou hudbu jako doprovod, ovšem můžeme slyšet jiné typy nediegetického zvuku například hlas reportéra, který informuje o způsobu pátraní po ztraceném děvčeti Elsie. Ačkoliv snímek disponuje zvukovou stopou, u některých účinkujících herců sledujeme jistou teatrálnost, kdy se se svým projevem „zapomněli“ v éře němého filmu.

Autor: Filip Szkorupa

m1

m2

m3

m-plakat1

Přečtěte si také:


1 Hvězdička2 Hvězdičky3 Hvězdičky4 Hvězdičky5 Hvězdiček (Nebylo hlasováno)
Loading ... Loading ...

Zanechat komentář

Níže můžete zanechat svůj komentář k recenzi nebo odkázat na tuto recenzi díky tomuto odkazu z vaší stránky. Příjem komentářů k recenzi pomocí RSS.

Komentář musí být věcný a stahovat se k filmu.

Můžete použít následující tagy:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Tyto stránky podporují zobrazování osobních Gravataru. Pokud jej nemáte, zaregistrujte se ZDE.